اسلایدر

روش جدید جاسوسی آیفون از رایانه ها!
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

روش جدید جاسوسی آ‌ی‌فون از رایانه‌‌ها

به گزارش گرداب به نقل از سی‌نت، هکرها قادر خواهند بود از طریق کنترل ضربات وارد شده به صفحه کلید رایانه‌ای که در فاصله چند اینچی‌ آی‌فون قرار دارد، به جاسوسی از آن بپردازند.

 “پاتریک ترینور” استاد علوم کامپیوتر “دانشگاه جورجیا” می‌گوید هکرها می‌توانند بدافزاری را در آی‌فون مخفی کنند که قادر است به کمک صدای ناشی از لرزش دکمه‌های صفحه کلید، کل جملات تایپ شده را با دقت ۸۰ درصد رمزگشایی کند.

از آنجایی که “iPhone 4s” و دیگر گوشی های تلفن همراه هوشمند موجود، دارای شتاب سنج و گردش‌ نما هستند، به راحتی ممکن است بدافزارهای موجود بر روی چنین دستگاه‌هایی، آنچه که از طریق صفحه کلید رایانه‌ای که در نزدیکی‌اش قرار دارند تایپ می‌شود را تشخیص دهند.

در گزارش محققان جورجیا به این نکته اشاره شده است که این تکنیک از طریق احتمال و با تشخیص ضربات ناشی از فشرده شدن هر دو کلید و نه یک کلید مجزا، کار می‌کند.

این نرم‌افزار ضربات وارد شده به صفحه ‌کلید را به صورت جفت‎هایی مدل‌سازی کرده و سپس تعیین می‌کند که آیا “زوج کلید” فشرده شده در سمت راست صفحه کلید قرار دارد یا سمت چپ آن و این‌که ۲ کلید به هم نزدیک هستند یا خیر.

در مرحله بعد، نرم‌افزار مخفی می‌تواند آن‌چه را که از ضربات ناشی از فشرده شدن دکمه‌ها جمع‌آوری کرده است، به وسیله فرهنگ لغت آن‌برد (onboard) ترجمه کند. در این فرهنگ لغت نیز کلمات به صورت حروف جدا از هم و بر اساس این‌که در کجای صفحه کلیدهای استاندارد، موسوم به “QWERTY” قرار دارند موجود هستند.

به عنوان مثال، کلمه “canoe” هنگام تایپ به زوج‌های “C-A”، “A-N”، “N-O” و “O-E” تقسیم می‌شود. این جفت‌ها به کدهای سیستم تشخیص زیر تقسیم می شوند: “چپ- چپ- نزدیک”، “چپ- راست- دور”، “راست- راست- دور” و “راست- چپ- دور”.

این کدها با کدهای موجود در فرهنگ لغت مقایسه شده و کلمه ” canoe” را به وجود می‌آورند که دقیقا همان کلمه‌ای است که تایپ شده بود.

این سیستم که با فرهنگ لغتی شامل ۵۸ هزار کلمه کار می‎کند، می‌تواند تا ۸۰ درصد کلمات را درست تشخیص دهد.

پیش از این نیز برخی از برنامه‌های جاسوسی “Spyware” رایانه‎ای، قادر به ردیابی و تشخیص اطلاعات تایپ شده از طریق صفحه کلید بودند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, :: 20:26
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.