اسلایدر

خودروهای آینده با امواج مغزی ترمز می‌کنند
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

                 

در نظر بگیرید با سرعت می رانید و یکباره عابر پیاده ای جلویتان سبز می شود. در آن واحد باید ترمز کنید. این برای همه مسلم است.

اما نکته در این است که گاهی پای شما از مغزتان فرمان نمی برد. در واقع پای ما با همان سرعت مغز عمل نمی کند وهمین است که باعث تصادف می شود.

اما آینده به همین وضع نخواهد بود. خودرو شما، فکرتان را می خواند. یعنی اینکه امواج مغزی راننده را دریافت می کند و بطور خودکار سرعت خودرو را کاهش می دهد.

این کاری است که پژوهشگران انستیتو تکنولوژی برلین انجام می دهند. در آزمایشات آنها، هر کدام از راننده ها کلاه های مجهز به حسگرهای دیجیتال می پوشند که امواج مغزی راننده را تشخیص می دهد.

مغز ضرورت ترمز کردن را 13 صدم ثانیه زودتر از عکس العمل پا برای ترمز کردن نشان می‌دهد. این زمان کوتاه وقتی خودرو با سرعت 100 کیلومتر در حرکت است ، به سه متر و نیم در بعد فاصله و در دنیای انسانی به تفاوت بین یک خراش ساده تا یک آسیب بسیار جدی ترجمه می شود.

بر اساس گزارش یورونیوز، این طرح هنوز باید چالش های زیادی را باید از سر بگذراند. کاری که محققان انستیتو تکنولوژی برلین انجام می دهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:, :: 21:29
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.