اسلایدر

چگونه عطر و اودکلن را به هواپیما ببرید؟
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

یک شرکت انگلیسی ابزاری ساخته که می‌تواند بطری‌های حاوی مایعات را اسکن کند. فرودگاه‌های اروپا با استفاده از این ابزار به مسافران اجازه می‌دهند بطری‌های فاقد مواد منفجره را به داخل هواپیما ببرند.

بسیاری از مسافران هواپیما، قبل از سوار شدن، ناچار می‌شوند بطری‌های حاوی مایعات خود را از کیف‌های خود خارج کنند که در بسیاری از موارد، دارو یا عطرهای گران‌قیمتی هم در بین آن‌ها هستند.

اگر شما هم چنین تجربه‌ای داشته‌اید، خوشحال باشید که دانشمندان قرار است ابزاری تازه را عرضه کنند که کمک می‌کند بطری‌های حاوی مایعات خود را دور نیاندازید و با خود به داخل هواپیما ببرید.

به گزارش دیسکاوری، شرکت انگلیسی کبالت‌‌لایت‌سیستمز، ابزار اسکنری ساخته‌ که می‌تواند به قوانین دست‌وپاگیر ممنوعیت حمل مایعات در کیف دستی که وارد هواپیما می‌شود، پایان دهد.

شرکت کبالت‌لایت این ماشین اسکنر را اینسایت 100 نامیده و مدعی است که می‌تواند بطری بزرگی به گنجایش 3 لیتر را در عرض کم‌تر از 5 ثانیه اسکن کند و در صورت وجود ماده منفجره، آن را تشخیص ده برای استفاده از این ماشین، بطری‌ها درون محفظه‌ای شبیه به مایکروویو قرار می‌گیرند، البته درون این محفظه گرم نمی‌شود. بلکه به درون بطری لیزر تابانده می‌‌شود تا با استفاده از تکنیکی به نام طیف‌نمایی جابجایی فضایی رامان یا به اختصار اس.او.آر.اس، محتویات آن از نظر شیمیایی تحلیل شوند

سطوح انرژی مولکول‌های مایع می‌تواند طول‌موج نور لیزر را تغییر دهد و از روی همین تغییرات جزیی، می‌توان محتوی بطری را تشخیص داد.
به گفته شرکت کبالت لایت، ماشین اینسایت 100 توانسته با نتایج تشخیصی نسبتا عالی و چند مورد تشخیص مثبت خطا، استاندارد کنفرانس هواپیمایی داخلی اروپا یا به اختصار ایی.سی.ای.سی را به دست بیاورد.

مدیر عامل کبالت‌لایت، پل لوفن درباره محصول جدید شرکت می‌گوید: ما طی چند سال گذشته به سختی روی طراحی اینسایت100 کار کرده‌ایم تا بتوانیم آن را برای فروش ارائه کنیم.

این که ما موفق شده‌ایم استانداردهای اروپایی را به دست بیاوریم،‌ در این مرحله دستاوردی عالی است و حالا ما گام اول را برای ارائه محصول منحصر به فرد خود به فرودگاه‌های اروپا را برداشته‌ایم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, :: 19:32
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.