اسلایدر

رونمايي از خودرو برقي تاشو در اروپا
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

نسخه تجاری خودروهای الکتریکی و تاشوی دو سرنشینه در هفته جاری به صورت رسمی در اروپا رونمایی شده و در یکی از شهرهای بزرگ اروپایی به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت.

قدرت این خودرو که Hiriko نام دارد از چهار موتور که در درون چرخهایش قرار گرفته اند تامین می شود، و با استفاده از قابلیت تا شدگی خود می تواند در کوچکترین فضاها نیز پارک کند.

طرح این خودرو بر اساس ایده "خودروشهر" که در لابراتوار مدیا موسسه MIT ارائه شده، به وجود آمده است، تجاری سازی این خودرو نیز به عهده کنسرسیوم شرکتهای خودروسازی در اسپانیا انجام گرفته است.

از آنجایی که موتور این خودرو الکتریکی است، نیاز به وجود مخزن سوخت، موتور دیزلی و جعبه دنده در آن از بین رفته است. به این شکل فرمان خودرو می تواند به زیر شاسی بلغزد. در زمانی که این خودرو تا می شود می توان سه دستگاه از آنها را در فضای معمول یک خودرو در پارکینگ جا داد.

این خودروها می توانند با هر بار شارژ 100 کیلومتر مسیر را طی کنند و از این رو می توانند جایگزین مناسبی برای رانندگی در شهرهای شلوغ به شمار روند.

با این همه با وجود فواید زیادی که این خودرو می تواند برای محیط زیست و تسهیل رفت و آمد شهری داشته باشد، به دلیل کم منفعت بودن آن برای شرکتهای خودروسازی چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

تا کنون طرح آزمایشی استفاده از این خودرو در شهر "مالمو" سوئد آغاز شده است، از دیگر شهرهایی که برای استفاده از آن علاقه نشان داده اند برلین، سن فرانسیسکو و هنگ کنگ بوده اند.

بر اساس گزارش گاردین، تولید انبوه تجاری این خودرو از سال دیگر در اسپانیا آغاز خواهد شد و هزینه تولید هر یک از این خودروهای کوچک 12 هزار و 500 یورو خواهد بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, :: 19:39
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.