اسلایدر

دنياي ديجيتال در سالي كه گذشت
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

 

فناوري‌هاي ديجيتال بيش از پيش زندگي ما را تحت تاثير قرار داده است. فناوري‌هايي كه روزبه‌روز دامنه و ابعاد آن گسترده‌تر مي‌شود.در سالي كه گذشت شاهد تحولات جديدي در عرصه دنياي ديجيتال بوديم؛ تحولاتي كه به نظر مي‌رسد مي‌تواند در ترسيم دورنمايي از زندگي آينده انسان نقش مؤثري داشته باشد.

پيشرفت فناوري اين روزها چنان سريع و پيچيده شده است كه غول‌هاي بزرگ دنياي فناوري پيوسته در تلاش هستند راه جديدي براي پاسخگويي به نيازهاي كاربران بيابند و در اين بازار رقابتي، موفقيت را از آن خود سازند.

از اين رو اگر بخواهيم فهرستي از برترين فناوري‌هاي اين حوزه را كه سال گذشته رونمايي شد، انتخاب كنيم ميان انبوهي از فناوري‌هاي جديد دچار ترديد و دودلي خواهيم شد.

 

سال بزرگ اپل

پس از فراگير شدن كاربرد لپ تاپ و نوت بوك، تب جديدي در دنياي فناوري همه گير شد كه ناشي از عرضه كامپيوترهاي لوحي يا همان تبلت‌ها بود كه نخستين بار با طراحي و عرضه آي پد توسط اپل معرفي شد.

در حقيقت سال گذشته‌ آي پد 2 يكه تاز بازار تبلت‌ها بود. به اين ترتيب همان‌طور كه استيو جابز پيش‌بيني كرده بود سال گذشته سال شكوفايي استفاده از آي پد در سراسر دنيا بود. آي پد در حقيقت همان لوح رايانه‌اي ساخت شركت اپل است كه به يك نمايشگر چند لمسي مجهز بوده و استفاده از آن بدون صفحه كليد و تنها با‌استفاده از انگشتان دست امكان‌پذير است.

بسياري از كارشناسان بر اين باورند با توجه به اين كه اين تبلت مي‌تواند پاسخگوي بسياري از نيازهاي كاربران باشد، مي‌توان آي پد 2 را يكي از بهترين و موفق‌ترين گجت‌هاي سال دانست.

اگرچه استيو جابز در روزهاي پيش از مرگش به علت پيشرفت بيماري، روزهاي سختي را مي‌گذراند اما از آنجا كه نمي‌خواست اين روز بزرگ را از دست بدهد براي آخرين بار پيش از مرگش در مراسم رونمايي از يكي از محصولات جديد اپل حاضر شد و پس از آن براي هميشه با دنياي فناوري وداع كرد.

اپل در سال‌هاي گذشته استانداردهاي جديدي در زمينه طراحي و ساخت گوشي‌هاي تلفن همراه و تبلت‌ها ابداع كرده است.

بي‌شك عرضه نخستين سري از گوشي‌هاي همراه آيفون كه داشتن صفحات لمسي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي آن محسوب مي‌شود تحولات عظيمي در دنياي ديجيتال و ساخت انواع گوشي‌ها و لپ‌تاپ‌هاي مجهز به اين فناوري به همراه داشته است.

اپل سال گذشته از محصول جديدي به نام آيفون S4 رونمايي كرد كه تنها پس از گذشت يك روز ركورد فروش آيفون 4 را شكست.

مهم ترين ويژگي اين گوشي مجهز بودن آن به يك منشي اختصاصي يا در حقيقت امكان استفاده از سيستم فرامين صوتي (SIRI) است كه با استفاده از آن مي‌توانيد از طريق فرمان صوتي از گوشي تلفن همراهتان كمك بگيريد يا حتي از او بخواهيد برايتان كاري را انجام دهد.

 

از كنسول‌هاي جديد بازي تا گوشي‌هاي هوشمند

بازي‌هاي كامپيوتري از جمله فناوري‌هاي دنياي ديجيتال است كه در دنياي امروز نقش بسيار مهمي در زندگي نسل جديد ايفا مي‌كند.

به گفته بسياري از كارشناسان در ميان انبوهي از فناوري‌ها و ابزارهاي جديد كه زندگي ما را محاصره كرده و در يافتن هدف واقعي خود ناموفق بوده است، بازي‌هاي كامپيوتري موفق‌تر از ديگر فناوري‌ها عمل كرده است.

پس از مسير پر فراز و نشيب بازي‌هاي كامپيوتري، كينكت مايكروسافت به عنوان نسل جديدي از بازي‌هاي كامپيوتري، انقلاب جديدي در صنعت بازي‌هاي كامپيوتري به‌وجود آورد كه به نظر مي‌رسد مي‌تواند الگويي از شيوه جديد ارتباطي بين انسان و كامپيوتر باشد.

سال گذشته در مدت زمان كمتر از دو ماه بيش از هشت ميليون دستگاه كينكت فروخته شد كه ركوردي بي سابقه در فروش دستگاه‌هاي الكترونيكي محسوب مي‌شود و به اين ترتيب مايكروسافت با شكستن ركورد فروش سريع دستگاه‌هاي الكترونيكي كه پيش از اين اپل با فروش ipad از آن خود ساخته بود، توانست نام خود را در فهرست ترين‌هاي كتاب ركوردهاي گينس به ثبت برساند.

به نظر مي‌رسد با توجه به برنامه‌هايي كه مايكروسافت براي كينكت پيش‌بيني كرده است شاهد گسترش كاربرد اين فناوري درعرصه‌هايي باشيم كه بيش از پيش موجب شگفتي انسان‌ها مي‌شود.

اما اين روزها گوشي‌هاي تلفن همراه هم به وسيله‌اي همه كاره تبديل شده است كه مي‌تواند به عنوان ابزاري براي سرگرمي نيز مورد استفاده قرار گيرد.

در حقيقت نسل جديد تلفن‌هاي همراه تنها ابزاري براي برقراري ارتباطات تلفني نيست، بلكه گوشي‌هاي امروزي وسيله‌اي است كه برقراري ارتباط با دنياي مدرن پيرامون انسان‌ها را امكان پذير مي‌سازد.

طراحي و ساخت گوشي‌هاي هوشمند كم مصرف، افزايش سرعت پردازش اطلاعات و افزايش فضاي ذخيره سازي در گوشي‌هاي هوشمند آنها را به جايگزين مناسبي براي كامپيوترهاي امروزي مبدل كرده است.

اگرچه بسياري براين باورند كه تلفن همراه و كامپيوتر، دو مقوله متفاوت است، اما آنچه مسلم است نوآوري‌ها در زمينه تجربيات كاربردي قدم فراتر از دنياي گوشي‌هاي تلفن همراه گذاشته است.

اگرچه دنياي فناوري در سال گذشته با تغييرات بزرگي مواجه شده است، اما اين پايان راه نيست و همچنان تغيير و تحول در دنياي فناوري ادامه دارد.

اما شما فكر مي‌كنيد پس از رونمايي از مجموعه‌اي از فناوري‌هاي جديد نوبت كدام فناوري است كه بتواند امكانات جديدي را در دنياي ديجيتال به نمايش گذارد؟ بايد منتظر خبرهاي جديدي در دنياي ديجيتال باشيم كه هر يك مي‌تواند نويد بخش امكاناتي جديد براي تسهيل زندگي ما باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 20:12
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.