اسلایدر

قرص آهن را كي بخورم؟
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

نياز زنان به آهن در دوران بارداري تا دو برابر نسبت به قبل از بارداري افزايش پيدا مي‌كند. اين افزايش نياز به آهن براي رشد جفت و جنين به حدي است كه به هيچ وجه از طريق مصرف مواد غذايي تامين نمي‌شود.

مصرف قرص آهن در زنان باردار براي پيشگيري از كم‌خوني فقر آهن و اثرات مضر آن بر رشد و تكامل جنين و سلامت مادر از جمله مرگ و مير مادران، زايمان زودرس، رشد ناكافي جنين و افزايش خطر مرگ و مير جنين ضروري است.

بهترين زمان براي مصرف مكمل آهن، شب قبل از خواب است. مصرف قرص آهن ممكن است عوارضي مانند تهوع، درد معده، اسهال و يبوست را در پي داشته باشد. به همين دليل توصيه مي‌شود قرص آهن بعد از غذا مصرف شود البته توصيه به مصرف قرص آهن قبل از خواب و بعد از غذا، براي تمامي افراد صادق است و فقط مختص خانم هاي باردار نيست.

زنان باردار نبايد مصرف قرص آهن را به دليل بروز عوارض آن قطع كنند، زيرا بعد از گذشت چند روز معمولا اين عوارض قابل تحمل شده و يا كلا برطرف خواهد شد.

از مصرف همزمان شير و ساير فرآورده‌هاي لبني با قرص آهن بايد خودداري كرد، زيرا كلسيم موجود در لبنيات با جذب آهن در بدن تداخل مي‌كند [يعني باعث كاهش جذب آهن در بدن مي شود].

نياز به اسيد فوليك نيز در دوران بارداري افزايش مي‌يابد. به دليل نقش اسيد فوليك در پيشگيري از بروز نقص مادرزادي لوله عصبي در نوزاد (اسپينا بيفيدا)، بهتر است مصرف مكمل اسيد فوليك از سه ماه يا حداقل يك ماه قبل از بارداري شروع شود [و تا آخر بارداري ادامه يابد].



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 20:16
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.