اسلایدر

كاشت «پزشك» در بدن سربازان!
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

آژانس پروژه‌هاي تحقيقاتي دفاعي پيشرفته آمريكا (DARPA) قصد دارند با كاشت نانو حسگرها در داخل بدن سربازان، امكان تشخيص و درمان به موقع بيماري‌ها درون بدن فرد را فراهم كنند.

بسياري از سربازان در ميدان نبرد در اثر تشخيص ديرهنگام بيماري و مشكلاتي غير از جراحات جنگي جان خود را از دست مي‌دهند و كاشت نانوحسگرها در بدن به تشخيص و درمان به موقع بيماري‌ها كمك شاياني خواهد كرد.

نانوحسگرهاي كاشتني از نانوذراتي ساخته شده‌اند كه هزاران بار نازك‌تر از موي انسان هستند و مي‌توانند وضعيت سلامت سربازان در ميدان جنگ را تحت كنترل قرار دهند. حسگرها مي‌توانند بروز عفونت و بيماري در بدن فرد را شناسايي كنند و در آينده مي‌توان از آنها براي درمان فوري فرد استفاده كرد.

نانوحسگرها بايد فاقد هرگونه مواد ناشناخته يا نانوذراتي باشند كه به بدن ميزبان صدمه وارد كنند.فاز اول اين تحقيق شامل تشخيص به موقع بيماريها توسط نانوحسگرها است و محققان DARPA اميدوارند تا اواخر سال جاري ميلادي فاز دوم اين پروژه شامل درمان بيماريها توسط حسگرها را آغاز كنند.

پس از تكميل و جمع بندي تحقيقات در مراكز دانشگاهي و شركت‌هاي فعال در حوزه نانوحسگرهاي پزشكي، آزمايشات بر روي نمونه‌هاي حيواني آغاز شده و در صورت اثربخش بودن نتايج، آزمايش بر روي انسان نيز انجام خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 20:15
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.