اسلایدر

تحقق رؤياي خانه‌هاي هوشمند
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

دانشمندان پيش‌بيني مي‌كنند ايده طراحي و ساخت خانه‌هاي هوشمند كه به طور كامل توسط رايانه‌ها كنترل مي‌شوند تا دهه آينده عملي خواهد شد.با عملي شدن ساخت خانه‌هاي هوشمند، افراد بدون نگراني از منزل خارج شده و همه امور از جمله آب دادن به گياهان، غذا دادن به حيوانات، خاموش يا روشن كردن سيستم روشنايي و تهويه، بستن درب و پنجره‌ها، با اعلام هشدار در زمان بروز خرابي، به سيستم رايانه‌اي واگذار مي‌شود.

سيستم رايانه‌اي خانه‌هاي هوشمند به تلفن همراه، لپ تاپ يا فناوريهاي هوشمند خودرو متصل شده و دستورالعمل هاي لازم را از صاحبخانه دريافت مي‌كند.دكتر «ديان كاك» از دانشمندان مهندسي برق و رايانه در دانشگاه واشنگتن، فناوري خانه‌هاي هوشمند را در برخي از خانه‌هاي سالمندان مورد آزمايش قرار داده و از اين سيستم براي بيدار كردن، آماده سازي غذا و يادآوري زمان مصرف دارو براي افراد سالمند استفاده كرده است.

تسهيل در امور منزل، صرفه‌جويي در زمان، مصرف بهينه انرژي، در كنار كمك به نگهداري از افراد سالمند، بيمار و داراي ناتواني‌هاي ذهني و حركتي از اهداف اصلي طراحي اين سيستم عنوان شده است.اگرچه كارها در خانه‌هاي هوشمند توسط رايانه انجام مي‌شود، اما سيستم با برنامه ريزي و كنترل از راه دور توسط انسان اداره مي‌شود.

بيشتر فناوريهاي مورد نياز براي خانه‌هاي هوشمند مانند نرم‌افزار شناسايي چهره، سيستم تنظيم دماي منزل از راه دور، فناوري‌هاي روباتيك و حسگرهاي بيومتريك در حال حاضر وجود دارند و دانشمندان پيش بيني مي كنند كه رؤياي زندگي در اين خانه‌ها تا 10 سال آينده محقق خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, :: 19:11
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.