اسلایدر

رویش درختان نخل در قطب جنوب !
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

 

دانشمندان طی حفاری های عمیق در لبه قطب جنوب به شواهدی دست یافته اند که نشان می دهد زمانی درختان نخل در این منطقه می روییده اند.تحلیل گرده، هاگ ها و بقایای موجودات بسیار ریز در قطب، تصویری از وضعیت اقلیمی اوایل دوره زمین شناسی ائوسن در حدود 53 میلیون سال پیش ارائه می کند.

 این مطالعه حاکی از آن است که دمای هوا در زمستانهای قطب جنوب از 10 درجه سانتیگراد تجاوز می کرده در حالی که دمای هوا در تابستانها به 25 درجه می رسیده است.محققان می گویند دانش بیشتر در مورد گذشته شرایط گازهای گلخانه ای، حدس و گمانه زنی ها را درباره تاثیرات افزایش دی اکسید کربن در امروز، ارتقا می دهد.

دوره ائوسن اولیه اغلب به عنوان دوره گازگلخانه ای و دوران گرم زمین خوانده می شود.دوره ائوسن اولیه، دوره ای بوده است که میزان غلظت دی اکسید کربن اتمسفری بسیار بیشتر از 390 بخش در میلیون کنونی بوده یعنی دستکم به 600 بخش در میلیون و شاید بسیار بیشتر.

به عبارت دیگر در آن دوره تفاوت زیادی بین دمای هوای قطب ها و استوا نبوده است.کاوشهای حفاری انجام شده طی سالهای اخیر نشان می دهد که قطب جنوب اقلیم نیمه گرمسیری داشته است.نتایج این تحقیقات در نیچر منتشر شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 20 مرداد 1391برچسب:, :: 16:18
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.